Rijeka postaje najveća jadranska kontejnerska luka

Bez autora
Apr 18 2010

Za dvije godine Kopar definitivno gubi dugogodišnji status vodeće kontejnerske luke sjevernog Jadrana. Na scenu se, naime, vraća Rijeka koja je predstavila početak velike, 26 milijuna eura teške investicije širenja kontejnerskog terminala na Brajdici. To je samo prvi korak ambicioznog plana da do 2015. po prekrcajnim kapacitetima od milijun teua stanemo uz bok vodećoj europskoj luci Rotterdamu. Osim proširenja Brajdice za 50.000 četvornih metara operativnog prostora te gradnje 330 metara duge nove obale sa 14,5-metarskim gazom, u ovoj godini počinje i gradnja novog terminala u zapadnom dijelu luke koji će biti najveći i najmoderniji ne samo na Jadranu nego će ravnopravno konkurirati i vodećim sjevernoeuropskim lukama...

Rijeka postaje najveća jadranska kontejnerska lukaZa dvije godine Kopar definitivno gubi dugogodišnji status vodeće kontejnerske luke sjevernog Jadrana.

Na scenu se, naime, vraća Rijeka koja je predstavila početak velike, 26 milijuna eura teške investicije širenja kontejnerskog terminala na Brajdici.

To je samo prvi korak ambicioznog plana da do 2015. po prekrcajnim kapacitetima od milijun teua stanemo uz bok vodećoj europskoj luci Rotterdamu, kaže prvi čovjek riječke luke Denis Vukorepa.

Strateški partner

Osim proširenja Brajdice za 50.000 četvornih metara operativnog prostora te gradnje 330 metara duge nove obale sa 14,5-metarskim gazom, u ovoj godini počinje i gradnja novog terminala u zapadnom dijelu luke koji će biti najveći i najmoderniji ne samo na Jadranu nego će ravnopravno konkurirati i vodećim sjevernoeuropskim lukama.

Zajednički su to projekti Lučke uprave i Luke Rijeka, pri čemu se infrastrukturni dio financira kreditom Svjetske banke i Vlade, dok će Luka za svoj dio investicije već do kraja ove godine odabrati strateškog partnera.

- Interes je pokazalo 11 tvrtki iz Europe i svijeta, a uskoro ćemo krug suziti na tri do četiri s namjerom da uđemo u partnerstvo s nekima od vodećih svjetskih operatora koji će osim investicijskog kapitala donijeti i nove terete - kaže Vukorepa.

Koncesija na 32 godine

Samo na Brajdici lučki dio investicije penje se na čak 60 milijuna eura, što je ujedno bio uvjet da Luka Rijeka dobije produljenje koncesije na taj terminal na 32 godine, kaže Bojan Hlača, ravnatelj Lučke uprave.
Kopar ima dvostruko veći promet

Luka Kopar koja je već dva desetljeća vodeća kontejnerska luka na Jadranu lani je prekrcala oko 300.000 teua, dok je najbolja riječka godina bila 2008. sa 168.000 prekrcanih kontejnera. Lani je promet pao za 10 posto, no to je prvenstveno posljedica recesije, odnosno pada svjetske trgovine. U tim velikim lučkim investicijama svoj dio kolača dobile su i građevinske tvrtke koje će izvoditi radove na tim zahtjevnim investicijskim poslovima. Riječ je o konzorciju koji čine GP Krk, Viadukt iz Zagreba i GP Primorje iz Ajdovšćine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik